redcross2

Yeni1

Palantis - Rehber
Ana Sayfa Kayıt Ol Sıralamalar FORUM Haberler Bilgilendirme
Rehber
Güncelleme Tarihi: 19Kasım 2010
Oyun Versiyonu: V5.2.6
Rehber Versiyonu: V2.6.0-Rb12


Palantis Ağacı
           






Ünite üretebilmek için öncelikle Bilge seçiminizin yapılmış olması gerekmektedir bunun için Büyücü Kulesi menüsündeki Bilge Seçimi bölümünden bu işlemi gerçekleştirmelisiniz.
Ünite bölümünde bulunduğunuz çağ içinde üretebileceğiniz ünite türlerini görebilirsiniz. Eğer 5. Çağa erişmiş iseniz bütün ünite türlerinden üretebilirsiniz. Her ünitenin farklı atak-defans ve zırh değerleri vardır ve hepsi savaş için önemli parametrelerdir.
Atak değerini saldırı gücü, defans değerini sağlık (can puanı), zırh değerini ise kalkan gibi düşünebilirsiniz. Iska ise her ünite türüne göre değişen ve bir saldırıdaki yüzdesel ıskalama oranıdır. Palantiste savaşlar 6 tur sürer buna Ordu Yönetimi & Savaş bölümünde ayrıca değinilecektir. Her ünitenin savaşa girme, her turda ne kadar savaşabileceği ve kaç tur savaşabileceğine dair bilgiler aşağıda yer almaktadır, bu bilgiler oyun içerisinde de yer almaktadır.
Ünite bölümünde 12 adet ünite türü göreceksiniz. Ordularda ise 14 ünite türü yer almaktadır.



Ünite bölümünde yer almayan ancak orduda kullanabileceğiniz diğer birimler: Mavi/Kırmızı Ejderha ve Altın/Siyah ejderhalardır. Mavi/Kırmızı ejderhalar ile Altın/Siyah ejderhalar yaptığınız mağaralardan her palantis gününde küçük bir şansla çıkma potansiyeline sahip özel ünitelerdir. Bu üniteleri ayrıca büyü bölümündeki Ejderha Büyüsünü yada artifaclardan kullanarak oluşturmaya çalışabilirsiniz.
Ejderhalarla ilgili seçeceğiniz ünvanlardan Ejderhabiçer ve Ejderha ustası sadece mağaralardan çıkacak ejderhalara göre,Ejderha ustası ise savaşlarda öldürdüğünüz ejderha sayısına göre belirlenir.





İyi Tarafın Üniteleri




Karanlık Tarafın Üniteleri


Irklara göre atk ve def değerleri değişiklik göstermektedir.Buna göre
İnsan ırkı ATK ve DEF + % 2
Elf ırkı ATK + % 5
Cüce ırkı DEF + % 5
Kara Elf ırkı ATK+ % 5
Ogre ırkı DEF + % 5
Ork ırkı ATK + %5
Undead ırkı ATK ve DEF + % 2
oranlarında artı değerlere sahiptirler.



Palantiste savaşabilmek için en az 2. Çağda olmalı ve bir ordunuz bulunmalıdır. Bir ordu kurduktan sonra şehir değeri limitleriniz içinde diğer oyuncularla savaşabilirsiniz. Oyunu bireysel olarak oynayan bir oyuncu mevcut şehir değerinin %30 altına ve %43 üstüne saldırabilir ve bu limitler arasında kalan oyunculardan saldırı alabilirler. Aynı şekilde ofansif (kötü, saldırı) büyülerinizi bu aralıkta bulunan oyunculara karşı kullanabilirsiniz.
Örneğin, şehir değeriniz 1.000.000 ise 700.000 ile 1.430.000 şehir değeri arasındaki oyuncular ile savaşabilirsiniz demektir. Ve yine bu aralıktaki oyuncularda size saldırabilirler demektir.Haritada ise saldırabileceğiniz oyuncuların rengi yeşil olarak belirlenmiştir. .
Palantiste savaşlar 6 tur üzerinden yapılmaktadır. Savaş 6 tur sonunda halen daha bitmemiş ise kazanan sistem tarafından belirlenir. Savaş esnasında saldıran ve savunan üniteler bulundukları turda savaşma sıraları geldiği zaman savaşırlar. Her ünitenin kaçıncı tur savaşmaya başlayabileceği Ünite bölümünde verilmiştir.
Bir ordu kurabilmek için en az 10 üniteniz olmalıdır. Bir orduyu savaşa gönderebilmek için ise en az 100 üniteniz olmalıdır. Yeterli sayıda üniteniz olduğunu düşündüğünüzde ordunuzu kurarak savaşa gönderebilirsiniz. Unutmayınız ki ordu haline getirilmemiş üniteler savaşamazlar.




Ordu oluşturmak istediğiniz zaman alttakine benzer bir sayfa ile karşılaşacaksınız. Buna göre şehrinizde bulunan üniteleri ordunuza ekleyerek ve ordunuza bir isim vererek ordunuzu oluşturabilirsiniz. Eğer ordunuzu bir koloniye gönderecekseniz ordunuza 2 eşek ve 100 köylü de eklemeniz gerekmektedir. Bir ordu oluşturduktan sonra ordu içeriğinde değişiklik yapmak isterseniz Ordunuzun adına tıkladıktan sonra çıkan 'Ünite yönetimi' seçeneğinden ordunuzu güncelleyebilirsiniz.




Ordunuzu oluşturduktan sonra ordunuzun dizilimini yapmalısınız aksi takdirde kurduğunuz ordu varsayılan ordu dizilimi ile savaşır ve ürettiğiniz ünitelerin atak-def güçlerinden savaşa girme turları nedeniyle istemediğiniz veya sizin hesapladığınız şekilde sonuç verecek bir şekilde savaşmazlar. Ordu dizilimini alttaki gibi bir menüden değiştirebilirsiniz.



Görüldüğü üzere ordularda 4 saf ve 14 ünite çeşidi bulunmaktadır. Ürettiğiniz ünite çeşitlerine ve miktarlarına göre ünitelerinizi saflara yerleştirebilirsiniz. Aynı ünite türünü birden fazla kullanamazsınız. Elinizde mevcut olmayan ünitelerin sayısı 0 olarak gözükecektir. Saf sistemi ile ilgili bilgiler bu yazının devamında verilmiştir. Saf sistemi, savaş sisteminin önemli unsurlarından biridir. Ünitelerin savaşa girme turları ve saf sistemi iyi anlaşıldığı takdirde savaşlarınızda daha başarılı olacaksınız. Bu nedenle yazının devamını dikkatle okumanızı öneririz.

Ünitelerin hangi tur savaşa girecekleri önceden tanımlandığı için ordunuzun atak gücünü hesaplarken buna dikkat etmeniz gerekir. Ordu bilgilerinde ordunuzun toplam atak-def gücünü göreceksiniz. Ancak bu bölümdeki atak gücünüzün etkin atak gücünüz olmadığını iyi anlamanız gerekiyor. Zira yukarıda bahsedildiği gibi her ünite savaşın başında rakibinize saldırmamaktadır bu nedenle saldırı yapacak ünitenizin sırası gelmeden ölürse bu ünitenin saldırı kapasitesini iyi kullanmıyorsunuz demektir.

Palantiste diğer oyunlardaki gelişi güzel ordu ve savaşlardan farklı olarak bir de saf dizilimi mevcuttur. Saf dizilimi sizlere hangi ünitelerinizin yapacağınız savaşlarda daha önce feda edileceğini seçmenize olanak veren bir opsiyondur. Saf dizilimi sayesinde değerli ünitelerinizi arka saflarda tutarak savaşın ilerleyen turlarında rakibinize atak yapabilme imkânı kazanıp en yüksek zararı vermeye çalışabilirsiniz.

Palantiste ünitelerin saldırı yapacağı turlar önceden tanımlandığı gibi orduların savaş esnasında hangi turlarda nasıl zarar göreceği önceden tanımlanmıştır. Ancak bu zarar bilgisi saflara göre verilmiştir bu nedenle saflara hangi üniteleri yerleştireceğiniz tamamen sizin kendi kişisel savaş taktiğinize bağlıdır.


Saf dizilimi örneğin şu şekilde olsun:



1. ve 2. turda 1. Saf
3. turda 1. ve 2. Saflar
4. turda 1-2-3. Saflar
5. ve 6. Turda tüm saflar zarar görür.

Ancak burada unutulmaması gereken şudur: Savaş esnasında saflarınızda bulunan ünitelerden herhangi birisi tamamen yok olursa bir arka safta bulunan ünite öndeki safta yok olan ünitelerin yerini alır. Bu durumda saflarınızın zarar görme sırası değişmez ancak ordunuz daha çabuk sürede eriyip yok olabilir. Verilen zarar görme sırası ordunuzdaki ünitelerin hiçbirinin yok olmadığı ve tüm savaş boyunca var olması durumdaki verilerdir.
Örneğin bir savaşta 3. Tur esnasında 6. Ünite türünüzün tamamen yok olduğunu varsayalım bu durumda 7. Ünite türü 6. Ünite türünün yerini alacaktır. 3. Tur bitmeden 5. Ünite türünüzde tamamen yok olursa 5. Ünite türünün yerini 7. Ünite türü alır (6. Ünite türü önceden yok olmuştu çünkü), 7. Ünite türünün yerini ise 8. Ünite türü alır.



Bu şekilde son durum :



Gördüğünüz üzere saflardaki ünite türleri yeterli miktarda olmazsa arka saflar hızla eriyerek vuruş gücünüz azalır. Rakibinizin veya kendi ordunuzun atak gücü, bulunduğu turda atak yapan ünitelerin ıska değerleri düşüldükten sonra (bu sistem tarafından yapılır ve her seferinde farklı bir değer çıkabilir) ortaya çıkan net atak gücüdür. Bu atak gücü her tur atak yapan üniteler değiştiği için her tur ayrı ayrı hesaplanır. Her tur esnasında net atak gücünüzün bir kısmı, rakibinizin saldırı aldığı saftaki ünitelerinin zırhında yok olur, geriye kalan atak gücünüz rakibinizin defansına çarparak ünitelerini yok eder.
Bu nedenle zırhı yüksek üniteler savunmanızda önem kazanmaktadır. Ayrıca savunmada iken eğer kaleleriniz varsa bütün ünitelerinizin zırhlarının %20 daha fazla olacağını aklınızda bulundurun. Böyle bir durumda eşit ünitelere sahip ve aynı dizilimli ordu sahiplerinin savaşlarında savunmada olan taraf daha avantajlı olacaktır. Ancak unutmayın defansif bir oyun tarzı sabır gerektirir ve palantis üzerinde prestij elde etmek saldırı yaparak mümkündür. Saldıran taraf kazandığı zaman saldırdığı ülkeden alan ve ülkedeki hammaddelerin bir kısmını ganimet olarak alır. Savunan taraf kazanırsa alacağı tek şey savaş alanındaki cüzi ganimet olur. "Varolabilmek için gerekli tek şey"in Cesaret olduğunu unutmayın.




Genel Savaş Kuralları: SAVAŞ SİSTEMİ

Savaş Sisteminde; Alan, Cesaret Puanı , Esir Alma ve Koruma Süresi Kriterleri
Kriterlerdeki Tanımlar :

Alt çağlardaki oyunculara saldırı.

Savaş kuralı 1: Üst çagdaki bir oyuncu alt çağlardaki bir oyuncuya saldırabilmek için şehir degeri yetse bile sadece alt çağdaki oyuncunun sahip olabilecegi ünitelerle saldırabilir .(ejderhalar hariç.).
Savaş kuralı 2: Alt çağlardaki oyuncular üst çağlardaki oyunculara saldırdığında ise üst çağdakiler sahip oldukları tüm ünitelerle savunma yapabilirler.

a. Fake Ordu : Saldıran Oyuncunun (Atk+Def)/2 Saldıran Şehir Değeri x 0,02 Saldıran oyuncunun atk def toplamının yarısı şehir değerinin yüzde 2 sinden küçükse bu fake ordudur.
b. Şehir Değeri: Saldıran ve Savunan Oyuncuların sahip olduğu şehir değerleri.
c. Alan : Saldıran ve Savunan Oyuncuların sahip olduğu alanlar.
d. Ordu Değerleri: Saldıran ve Savunan Oyunculara ait orduların (Atk + Def)/2 yani Ordunun atk ve def toplamının yarısı ordu değeridir.

ALAN
* Fake ordu ile saldırı gerçekleştiğinde alan alınamaz.
* Alan almak için Saldıran Ordu Değeri, Şehir Değerinin Yüzde 2 sinden büyük olmak zorundadır.
* Oyuncular arasındaki Şehir Değer farkı alana etki eder.
* Oyuncular arasındaki Ordu Değer farkı alana etki eder.
* Oyuncular arasındaki Alan farkı alana etki eder.

CESARET PUANI
* Fake Ordular Cesaret Puanı kazanamazlar.
* Alan alma kriterleri gerçekleşmezse Cesaret Puanı kazanılamaz.
* Saldıran ve Savunan Ordu Değerleri, Şehir Değerinin yüzde 2' sinden büyük olmazsa Cesaret Puanı kazanamazlar.

ESİR ALMA
* Fake Ordular esir alamazlar
* Saldıran Ordu Değeri, Şehir Değerinin Yüzde 2 sinden büyük olmazsa esir alınamaz.
* Alan Alma kriterleri gerçekleşmezse Esir alınamaz.
* Öldürülen Köylünün Yüzde 10 kadarı Esir alınabilir.

KORUMA SÜRESİ
* Alan kaybı olmadı ise savaş koruması verilmez.
* Oyuncular arasındaki Şehir Değer farkı Koruma Süresine etki eder.
* Oyuncular arasındaki Ordu Değer farkı Koruma Süresine etki eder.
* Oyuncular arasındaki Alan farkı Koruma Süresine etki eder.
* Bir savaşta kaybedilen alan oranında minimum 3 saat, maksimum 8 saat koruma alınır.
* Guild savaşı nedeni ile birden fazla gelen ordu var ise her savaş için koruma süresi ayrı hesaplanır toplam koruma süresi 48 saatten hiç bir zaman fazla olamaz.


SALDIRI SAYISI

Guildsiz yâda Guildler arası savaş durumu olmayan oyuncu BAĞIMSIZ OYUNCU olarak adlandırılacaktır.


BAĞIMSIZ OYUNCUYA SALDIRI KRİTERLERİ

* Bir oyuncu, Bağımsız Oyuncuya Guild savaş durumu olmadığında 48 saat içinde en fazla 2 kez saldırı yapabilir.
* Bağımsız Oyuncuya birden fazla fake ordu aynı anda yada sıralı şekilde saldırabilir.
* Şehir değerinizin en fazla % 30 altındaki bölgelere saldırabilirsiniz!
* Şehir değerinizin en fazla % 43 üstündeki bölgelere saldırabilirsiniz!
* Bağımsız Oyuncuya saldıran ilk ordu Alan aldığı takdirde arkadan gelen ordular saldırıyı gerçekleştirmeden geri dönerler.
* Bağımsız Oyuncuya saldıran ordu değeri, şehir değerinin yüzde 2' sinden büyükse ve alan alabilecek büyüklükte bir ordu ise saldıran oyuncu savaşı kaybetse ve alan alamasa bile arkadan saldırıya gelen ordu veya ordular var ise geri dönecektir.

GUİLD SAVAŞ

* Guild savaş durumunda bir oyuncuya birden fazla saldırı gelebilir. Saldırı sayısında herhangi bir sınırlama yoktur.
* Toplu saldırıda oyuncu kendisine gelen 5 alan alma kriterine sahip ordu ile savaştıktan sonra gelen hiçbir saldırıdan alan kaybı yaşamayacaktır. Toplam 10 ordu saldırı yapıldığında bu ordulardan alan alma kriterine sahip 5 ordu savastıktan sonra arkadan gelen hiçbir ordu alan alamaz.
* Aynı şekilde 5 ordudan sonra köylü kaybı olmayacaktır. Ama arkadan gelen diğer oyuncular esir alabileceklerdir.
* Tüm ordular ganimet alabileceklerdir.
* Gelen orduların tümü moral kaybı yada kazancına etki edecektir.
* Gelen orduların tümü kazandıkları takdirde binalara zarar verebilecektir.
* Herhangi bir guilde savaş açarsanız, savaş açtığınız guild yönetiminin onayı alınmadan 7 gün boyunca o guildle savaş durumunda olacaksınız.
* Guild savaşlarında Şehir değerinizin en fazla % 40 altındaki bölgelere saldırabilirsiniz!
* Guild savaşlarında Şehir değerinizin en fazla % 66 üstündeki bölgelere saldırabilirsiniz!
* A guildi, B guildine 14 gün içerisinde en fazla 1 kez savaş açabilir. Savaş bitiminden hemen sonra A guildi B guildine tekrar savaş açmak için 7 gün beklemek zorundadır fakat B guildi beklemeksizin A guildine savaş açabilir.
* A guildi aynı anda sadece 2 farklı guilde savaş açabilir. Fakat A guildi aynı anda birçok guildle savaş durumunda olabilir. D,E,F guildleride A guildine savaş açtığı takdirde tüm bu guildlerle savaş durumunda olacaktır.
* A guildi ile B guildi savaş durumunda olduğunda A guild ve B guildi oyuncuları arasında 48 saat de 2 kez saldırma kuralı otomatik olarak kalkacaktır.
* A guildi ile B guildi savaş durumunda olduğunda her iki guild oyuncuları birbirlerine aynı anda toplu saldırı yapabilirler.
* A guildi oyuncuları B guildinin herhangi bir oyuncusuna aynı anda toplu saldırı yaparken daha önce Bağımsız oyuncu B guild oyuncusuna saldırı gerçekleştirirse A guildi oyuncularının orduları geri dönmeyecektir ve saldırılarını tamamlayacaklardır. (Bağımsız oyuncu önce saldırıda bulunsa bile savaş durumunda olan oyuncular saldırılarını mutlaka gerçekleştirirler. Savaş durumunda olan oyuncular toplu olarak saldırı yaptıklarında hiç bir şekilde orduları geri dönmezler.)
* Bağımsız oyuncu toplu saldırı yapan A guildi oyuncularının arkasından saldırıya çıkarsa A guild oyuncuları saldırılarını gerçekleştirirse bağımsız oyuncunun ordusu saldırıyı gerçekleştirmeden geri dönecektir.

SAVAŞ PUAN KAZANIM ŞARTLARI

Oyuncuların yaptığı savaşlar üzerinden kazandığı puan olan Savaş Puanı aşağıdaki gibidir;
X1: Saldıran Oyuncu başlangıç Toplam Defans Değeri
X2: Saldıran Oyuncu sonuç Toplam Defans Değeri
X3: Saldıran Toplam Kaybedilen Defans Oranının Başlangıca göre Yüzdesi


Y1: Saldırılan Oyuncu başlangıç Toplam Defans Değeri
Y2: Saldırılan Oyuncu sonuç Toplam Defans Değeri
Y3: Saldırılan Toplam Kaybedilen Defans Oranının Başlangıca göre Yüzdesi
X4: Saldıranın öldürdüğü ünitelerin toplam altın değeri
X5: Saldıranın öldürdüğü ünitelerin toplam odun değeri
X6: Saldıranın öldürdüğü ünitelerin toplam metal değeri


Y4: Saldırılanın öldürdüğü ünitelerin toplam altın değeri
Y5: Saldırılanın öldürdüğü ünitelerin toplam odun değeri
Y6: Saldırılanın öldürdüğü ünitelerin toplam metal değeri
Eğer X3 ve Y3 33(otuzüç) den büyük ise Oyuncular öldürdüğü ünitelerin masraflarına göre Savaş Puanı kazanacaktır;
Bu durumda saldıranın kazanacağı Savaş Puanı: X4/50000(elli bin) + X5/50000*15(elli bin çarpı onbeş) + X6/50000*40(elli bin çarpı kırk) formülüyle bulunur
Bu durumda saldırılanın kazanacağı Savaş Puanı: Y4/50000(elli bin) +Y5/50000*15(elli bin çarpı onbeş) + Y6/50000*40(elli bin çarpı kırk) formülüyle bulunur
Eğer X3 veya Y3 33(otuzüç) den küçük ise X3 ve Y3 den küçük olan alınır ve 3(üç) ile çarpılarak Z oranı bulunur.

Bu durumda saldıranın kazanacağı Savaş Puanı: {X4/50000(elli bin) + X5/50000*15(elli bin çarpı onbeş) + X6/50000*40(elli bin çarpı kırk)} *Z/100 formülüyle bulunur
Bu durumda saldırılanın kazanacağı Savaş Puanı: Y4/50000(elli bin) +Y5/50000*15(elli bin çarpı onbeş) + Y6/50000*40(elli bin çarpı kırk)}*Z/100 formülüyle bulunur.
Not: Saldırılan Taraf orduyu karşılamadığı takdirde iki tarafında Savaş Puanı getirisi olmayacaktır


ÖRNEK: X1: 100.000
X2: 30.000
X3: 70


Y1: 150.000
Y2: 50.000
Y3: 66


İki tarafında oranları 33 den büyük olduğu için ilk Formülümüz(oransız) geçerli olacaktır
X4: 1.500.000(1,5m)
X5: 150.000(150k)
X6: 15.000(15k)


Y4: 1.000.000(1m)
Y5: 100.000(100k)
Y6: 10.000(10k)


Bu durumda saldıranın kazanacağı genel puan;
X4/50000 yani 1.500.000/50.000 = 30 +
X5/50000*25 yani 150.000/50.000*15 = 45 +
X6/50000*25*24 yani 15.000/50.000*40 = 12 = 87


Bu durumda saldırılanın kazanacağı genel puan;
X4/50000 yani 1.000.000/50.000 = 20 +
X5/50000*25 yani 100.000/50.000*15 = 30 +
X6/50000*25*24 yani 10.000/50.000*40 = 8 = 58
Olacaktır


Ortak IP Savaş Kuralları

* Ortak ip'ye düşen hesaplar arası yardım yada saldırı amaçlı ordu göndermesi kısıtlanmıştır.
* Ortak ip'ye düşen hesaplar arası bazı casusluk faaliyetleri kısıtlanmıştır.
* Ortak ip'ye düşen hesaplar tek bir koordinata aynı anda saldırı düzenleyemezler. İlk saldırıyı düzenleyen oyuncu saldırısını tamamladıktan 12 saat sonra ortak ip deki diğer hesap saldırı düzenleyebilir.
Koordinat Arası Ordu Varış Süreleri

Palantiste koordinat sistemi [AA:BB] şeklindedir. AA ülke koordinatını BB ise bölge koordinatını temsil etmektedir.
Bulunduğunuz Ülke Koordinatı : X
Gidilecek Ülke Koordinatı : Y
Koordinatlar arası fark : X-Y = Z


"Z" 0-10 arasında ise 3 gün
"Z" 11-20 arasında ise 4 gün
"Z" 21-30 arasında ise 5 gün
"Z" 31-40 arasında ise 6 gün
"Z" 41-50 arasında ise 7 gün
"Z" 51-60 arasında ise 8 gün
"Z" 61-70 arasında ise 9 gün
"Z" 70 den daha fazlaysa 10 gün


Görüldüğü üzere gidilecek yolculuk süreleri bölge koordinatlarınız bağımsız olarak ülke koordinatlarına göre belirlenmektedir.
Saldıracağınız yada yardım göndereceğiniz koordinatlar arası farka bakarak (koloni yada şehir farkı olmaksızın) ordunuzun ne kadar sürede gideceğini buradan görebilirsiniz.

Twilight : 1:35 Koordinatında
Palantis : 67:3 Koordinatında


67-1 : 66 olduğu için 2 şehir arası uzaklık 9 saattir ( 66-76 arasında ise 9 gün)
Diyelim ki Twilight 35:30 koordinatındaki Koloniye gidecek
35-1 : 34 varış süresi : 6 gün (33-43 arasında ise 6 gün)
35:30 Kolonisinden de Palantis şehrine 67:3 e ordu çıkaracak
67-35 : 32 varış süresi : 5 gün (22-32 arasında ise 5 gün)
Direk gittiğinde 9 saatte gidecekken koloni üzerinden gittiğinde 11 saatte gidebilir.
Not : Ordular "Hız" büyüsü kullanarak daha kısa sürede hedeflerine varmaları sağlanabilir. Hız büyüsü koordinatları yolculuk süresini yarıya indirir, küsüratlı rakamlar en yakın aşağı tam sayıya yuvarlanır. Örneğin 7 saatte gidilecek bir yere hız büyüsü ile 7/2=3,5 yani 3 saatte gidebilirsiniz. Hız büyüsü orduların dönüş süresini etkilemez sadece gidiş süresine etki eder.






Korsan Gemisine Nasıl Saldırılabilir.

* Korsan gemiye saldırı gerçekleştirmek için öncelikle Askeri Binalardan Tersane inşaa edilmesi gerekmektedir. Tersane binasına gelerek Kadırga inşaa etmelisiniz.
* Her Kadırga 1000 adet ünite taşıma kapasitesine sahiptir. Ordu büyüklüğünüze göre Kadırga inşaa edilmelidir.
* Şehrinizde kurulu ordunuzu Kadırgaya yerleştir düğmesine tıklayarak Kadırganın içine yerleştirmiş olursunuz. Kadırgaya yerleştirilmiş ordunuzu haritadaki 60 koordinatını girerek saldırabilirsiniz.
* Kadırgaya yerleştirdiğiniz ordunuz casuslar tarafından görülemez.
* Kadırgaya yerleştirdiğiniz ordunuz şehrinize saldırı oldugunda kaçıncı saldıracagını ayarlamış olsanız bile savunma yapmaz herhangi bir zarar görmez.
* Şehre geri dönerken aynı anda başka bir ordu ile karşılaşsa bile savunma yapmazlar. Kadırga içindeki ordu sadece ve sadece Korsan gemisi ile savaşır.
* Kadırga içinde bulunan ordunuz ile diğer oyunculara saldırı gerçekleştiremezsiniz.
* Korsan gemisine tek bir kadırga filosuyla saldırabilirsiniz.Saldırı bitip kadırgalar geri dönmeden ikinci bir saldırı yapamazsınız.İkinci bir orduyu kadırganız olsa dahi gemiye yükleyemezsiniz.
* Saldırı sınırlaması yoktur. Aynı anda sadece 1 ordunuzu gönderebilirsiniz.
* Sadece kendi bulunduğunuz haritadaki Korsan Gemisine saldırı yapabilirsiniz.




Palantiste ALTIN METAL VE ODUN olmak üzere 3 çeşit koloni bulunmaktadır.
Her koloni kendine ait değişik oranlar ve kullanım süresine sahiptir.Biten bir koloninin tekrar oluşabilmesi için belli bir zaman geçmesi gerekmektedir.
Altın kolonilerinin etkisi tüccarlar ve esir tüccarlar içinde geçerlidir. Her haritada maksimum 11 koloni oluşur. Kolonilerin üstüne geldiğinizde açılan pencerede koloninin kaç gün sonra tükeneceği yada tekrar oluşacağı, hangi hammaddeye sahip olduğu, verimliliği gösteren % miktarı ve eğer varsa içindeki ordunun hangi şehre ait olduğu yazar. Bu pencereden koloniye casus yada ordu yollayabilirsiniz. Koloni ordularında orduya ek olarak mutlaka 2 eşek ve 100 köylü olmalıdır. Ordu koloniye vardıktan sonra başka birşey yapmanıza gerek yoktur. Koloni tükenene kadar şehrinize koloninin etkisi kadar hammadde bonusu eklenecektir. Koloni tükendiğinde ise ordunuz (her koloni için 2 eşek ve 100 köylüyü geride bırakarak) otomatik olarak şehrinize dönecektir. Hammadde geliriniz, ordunuz kolonide kaldığı sürece devam eder. Eğer koloni tükenmeden ordunuzu çekerseniz koloniden elde ettiğiniz gelir artık gelmeyecektir. Koloniler tükenmeden önce bir koloniden diğerine geçebilmek için ordunuzda değiştirmek istediğiniz her koloni için + 2 eşek ve + 100 köylü (toplamda en fazla 10 eşek ve 500 köylü) bulundurabilirsiniz.böylece şehre dönüş için gereken süreyi beklemeden koloni sahibi olabilirsiniz. Her yeni koloniye ulaştığınızda ordunuzdan 2 eşek ve 100 köylü o kolonide kalacaktır.Ordunuzda gereken eşek ve köylü kalmadığında koloni tükenince ordunuz otomatik olarak şehrinize geri dönecektir.
Koloni etkilerini motivasyon (hammadde) ve sadakat büyülerini kullanarak artırabilirsiniz.
Bu etkileri raporlar kısmında hammadde değişim oranları kısmından takip edebilirsiniz Kolonide konuşlanmış ordunuzla bir başka şehrede saldırabilirsiniz.Bu durumda varış süresi koloniden, şehire hesaplanacaktır fakat geri dönüş saldırılan şehirden, kendi şehire şeklinde olacaktır.




Yaptığınız savaşlar sonrası kaybettiğiniz üniteleri canlandırabileceğiniz bölüm, mezarlıktır. Yaptığınız herhangi bir savaş sonunda eğer savunan tarafta iseniz kaybettiğiniz ünitelerin %30'unu herhangi bir maliyet ödemeden canlandırabilirsiniz, eğer saldıran tarafta iseniz kaybettiğiniz ünitelerin %30'unu sadece altın ödeyerek canlandırabilirsiniz.
Ancak unutmayın ünitelerinizi canlandırabilmeniz için 24 palantis günü (24 saat) kadar süreniz var. Sonrasında kaybettiğiniz üniteler için herhangi bir diriltme imkanınız bulunmamaktadır.





Ganimet odası kazandığınız savaşlar sonrasında elde ettiğiniz Cesaret Puanlarını harcayabileceğiniz bir bölümdür. Cesaret Puanlarını yaptığınız savaşlardan veya Premium üyelik alarak kazanabilirsiniz. Bu puanları ganimet odasında istediğiniz gibi değerlendirebilirsiniz.





Oyuncu arama bölümünü diğer oyuncuları veya savaşacak rakipleri aramak için kullanabilirsiniz. Üst menü, istediğiniz koordinat aralığında, belirttiğiniz çağlarda ve şehir değerinde olan kullanıcıları aramak için oldukça kullanışlıdır. Bu bölümden arama yaparak seçtiğiniz parametreler sonrasında oyuncuların koordinat bilgilerine ve şehir değerlerine ulaşabilirsiniz.
Alt menüde ise bir kullanıcı bulmak için kullanıcı adının yazarak arama yapabilirsiniz. Kullanıcı adının tamamını bilmenize gerek yok ilk 3 harfini yazmanız o harfler ile başlayan diğer kullanıcıları da görüntülemenize imkan verecektir.

Bugün 5 ziyaretçi (13 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol